Min verklighet

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Eran förlust

Av A - 5 september 2012 21:09

Åter igen sitter jag och funderar över vänskap. Det är nog lika överskattat som den perfekta kärleken. Det är inget som varar för evigt. Det varar bara så länge man är dum nog att inte se mellan raderna.


Jag trodde på allt det dära en gång i tiden. Jag trodde på "vännerna" jag hade då, trodde på den  "kärleken" och allt där till. 


Nu några år senare förstår jag att det som var då bara varit på låtsas, inget av det har varit på riktigt. Vännerna var bara ens vänner så länge man dansade med i låtarna dom gillade.

 Hoppas ni förstår vad jag menar för jag orkar inte dra den långa versionen.


När jag först märkte att vännerna blev färre och färre fanns det 3-4 kvar. Några lite nyare vänner och andra gamla. Idag märker jag att oxå det antalet har minskat. Inte enligt dom själva såklart för då är de absolut mina vänner och skulle aldrig vilja förlora mig som deras. Men, jag läser mellan raderna igen. Jag slutade med det men upptäckte då att det nog var dags att börja igen. Idag ser jag sanningen, det känns inte så bra direkt men jag låter den sakta tränga in i huvudet. Någon gång måste man sluta vara så blåögd och tro gott om alla.


Jag ler stort för mig själv, och vet ni vad jag tänker? 

- Deras förlust!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 september 2012 09:30

Som jag skrev så bytte jag blogg igen.... Ni kan kika in här : http://mittliviord.devote.se/ ...

Av A - 17 september 2012 17:09

Vet n? Det är dåligt med feedback när man bloggar här... Hoppar tillbaka till devote.....     Skriver nya adressen sen...   ...

Av A - 11 september 2012 22:00


Det närmar sig bedtime. Känner att jag kommer somna ganska fort idag, ja om det nu inte vänder när jag väl ligger i sängen. Känns som att sängen är det bästa som finns just nu. Och snart ska jag krypa ner under täcket och mysa med kudden.     Imo...

Av A - 11 september 2012 15:59

Hade en släng av ångest förut idag. Kände mig så jä**a misslyckad som mamma, som person. Och ibland så tror jag faktsikt att det är sant. Jag vet att jag inte tar dålig hand om min dotter men det finns en massa saker som jag inte åstadkommit som får ...

Av A - 10 september 2012 10:49

Jag har haft en riktigt mysig helg med familjen. Och så har vi oxå haft ett litet födelsedagskalas för Osama i förskott. Han fyller 25 år på onsdag :) Jag tror nog han blev glad av allt jag ställde till med även om han var väldigt noga med att påpeka...

Presentation


Läs om min verklighet, om livet precis så som det är...för mig. Kommentera ofta och följ gärna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Andra Bloggar

Omröstning

Vad vill du helst läsa om?
 Mode
 Smink
 Skönhet
 Känslor
 Tankar & funderingar
 Livsstil

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards